• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2013
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Brand name, jeho tvorba a oceňování

Brand Name, Creating and Evaluating

Thumbnail
View/Open
review_49042.html (5.347Kb)
final-thesis.pdf (1.035Mb)
Author
Hudcová, Lucia
Advisor
Hanušová, Helena
Referee
Pernica,, Martin
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto bakalárska práca je zameraná na problematiku tvorby a oceňovania brand name spoločností. V teoretickej časti objasňuje náplň samotného pojmu brand name a formuluje metódy a postupy v procese tvorby a ocenenia značky na základe súvisiacich teoretických východísk. Taktiež je práca zameraná na rolu brandu vo formulácii marketingových stratégií. V praktickej časti je vykonaná analýza súčasného stavu v ČR a analýza brandu konkrétnej spoločnosti NetWings solutions s.r.o. Cieľom bakalárskej práce je navrhnúť vybranej spoločnosti ďalšie postupy v procese udržania a ocenenia brandu na základe vykonaných analýz.
 
This bachelor thesis is focused on brand name, its creating and evaluating. In the theoretical section it explains the concept of branding and it formulates the methods and procedures in the process of creation and brand valuation. The thesis is also focused on the role of brands in the formulation of institutional marketing strategies. The practical section contains an analysis of the current state and brand analysis of NetWings solutions s.r.o. The goal of this bachelor thesis is to propose additional procedures in the process of maintaining and brand valuation.
 
Keywords
Brand name, branding, tvorba brand name, oceňovanie brand name, značka, ekvita značky, marketingová stratégia., Brand name, branding, creating brand name, evaluating brand name, brand, brand equity, marketing strategy.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Daňové poradenství
Composition of Committee
doc. Ing. Josef Dobřický, CSc. (předseda) JUDr. Alena Schillerová, Ph.D. (místopředseda) Ing. Helena Hanušová, CSc. (člen) doc. Ing. Mgr. Karel Brychta, Ph.D. (člen) Ing. Vladimíra Bayerová, Ph.D. (člen)
Date of defence
2013-06-17
Process of defence
otázky vedoucího práce - odpovězeno otázky oponenta - odpovězeno doc. Dobřický - Která značka je hodnocena jako s nejznámnějším brandem? - odpovězeno doc. Dobřický - Jaký obrat má firma Wings? - odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/22043
Source
HUDCOVÁ, L. Brand name, jeho tvorba a oceňování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Collections
  • 2013 [483]
Citace PRO

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Branding Strategy of Company for the Czech Market Entry 

    Šoukal, Michal
    Diplomová práce je zaměřena vstupní strategii značky Virtika na český trh. Za účelem dosažení tohoto cíle author zkoumal literaturu zaměřenou na metodiku značky od Ko Floora a koncept Brand Prizm. V analytické části byly ...
  • Rozvoj značky v pojišťovně 

    Taťáková, Zuzana
    Předložená diplomová práce je zaměřená na použití konceptů a strategie značky sloužící k rozvoji značky Pojišťovny České Spořitelny a.s.., Vienna Insurance Group. Základem jsou teorie marketingových guru Ko Floora, Kapferera, ...
  • Strategie budování značky podniku 

    Holešovský, Jakub
    Diplomová práce za zabývá strategií budování značky Daflex System. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska pro tvorbu strategie budování značky. Na základě poznatků z teoretické ...

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV