• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realistické zobrazení krajiny v počítačových hrách

Realistic Visualization of Environment in Computer Games

Thumbnail
View/Open
review_26020.html (1.452Kb)
final-thesis.pdf (1.659Mb)
Author
Jozefov, David
Advisor
Mikolov, Tomáš
Referee
Bartoň, Radek
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá základy vykreslování krajiny v počítačových hrách. Vysvětluje základní principy tvorby počítačové grafiky a jednotlivě implementaci tří částí krajiny - terénu, vodní hladiny a oblohy. Detailněji popisuje algoritmy Brute force a ROAM pro vykreslování terénu a srovnává dosažené výsledky obou metod.
 
This bachelor thesis shows the basics of landscape rendering in computer games. It explains fundamental principles of computer graphics creation and implementation of the three parts of the landscape - terrain, water surface and the sky. In more detail it describes Brute force and ROAM algorithms for terrain rendering and compares the achieved results of the both of them.
 
Keywords
3D počítačová grafika, krajina, terén, voda, obloha, výšková mapa, brute force, LOD, ROAM, Perlinův šum., 3D computer graphics, landscape, terrain, water, sky, height map, brute force, LOD, ROAM, Perlin noise.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
Date of defence
2009-06-16
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/52804
Source
JOZEFOV, D. Realistické zobrazení krajiny v počítačových hrách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2009.
Collections
  • 2009 [351]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV