Eye Tracking During Interaction with a Screen

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce popisuje systém pro sledování obrazovky počítače v reálném čase a určení pozice uživatelova pohledu na tuto obrazovku s využitím dat z eye-trackovacích brýlí a Uniform Marker Fields. Vytvořený systém lokalizuje obrazovku počítače ve snímcích z kamery umístěné na eye-trackeru snímající scénu před uživatelem. V této scéně je detekován marker zobrazený na monitoru počítače. Po jeho úspěšné detekci je marker skryt a ke sledování pozice obrazovky jsou dále využívány významné body detekované ve snímku z kamery ležící na obrazovce, případně z celého snímku. Pokud sledování významných bodů selže, marker je znovu zobrazen a systém je znovu inicializován pomocí detekovaného markeru. Aby byl marker pro uživatele co nejméně nápadný a obtěžující, jsou využity data z eye-trackeru k tomu, aby byl marker zobrazen co nejdále od oblasti uživatelova zájmu. Pro vyhodnocení výkonu a přesnosti vytvořeného systému a rušivosti markeru pro uživatele bylo provedeno několik experimentů a testování s uživateli.
This work presents system for real-time tracking of computer screen and estimating location of user's gaze on this screen with the use of eye-tracking data from a head-mounted eye-tracker and Uniform Marker Fields. The designed system localizes the computer screen in the frames from eye-tracker's front camera using a fragment of Uniform Marker Field displayed on the screen. The marker is hidden after its successful detection and natural feature points from the camera frame lying on the computer screen or, optionally, from the whole frame, are used for tracking the screen. If the natural features tracking fails, marker is displayed again and the tracking is re-initialized. In order to make the marker as unobtrusive as possible, gaze information is used to display the marker as far from the area of user's visual attention as possible. To evaluate the performance and accuracy of the implemented system and the influence of marker appearing on the screen on user's ability to perform his work, several experiments and user testing were conducted.
Description
Citation
PAVELKOVÁ, A. Eye Tracking During Interaction with a Screen [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2013.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) doc. Ing. Jaroslav Zendulka, CSc. (místopředseda) prof. Ing. Martin Drahanský, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Martínek, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Petr Šaloun, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2013-08-30
Defence
Studentka nejprve prezentovala výsledky, kterých dosáhla v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Studentka následně odpověděla na otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studentky na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " A ".
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO