• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Průlet nad planetou v reálném čase

Fly over Rugged Planet

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.069Mb)
review_25823.html (1.434Kb)
Author
Pospíšil, Petr
Advisor
Jošth, Radovan
Referee
Chudý, Peter
Grade
B
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/54569
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/54569
http://hdl.handle.net/11012/54569
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá 3D zobrazením povrchu planety Země v reálném čase. Podstatná část se věnuje přípravě rozsáhlých zdrojových dat (výškové mapy a textury Země) a jejich efektivnímu načítání z harddisku přímo do paměti grafické karty. Jednotlivé úrovně detailů povrchu planety jsou řešeny pomocí metody GeoMipMapping. Využity jsou algoritmy horizon a frustum culling, které ořezávají skryté části planety. Nanášení výškových dat je postaveno na speciálně navrženém algoritmu zpracování dat přímo v grafické kartě za asistence vertex a geometry shaderů.
 
This thesis deals with a 3D visualization of the Earth´s surface in real time. A significant part is dedicated to the buffering of the large amount of data (a height map and textures of Earth) and its effective reading from hard disk directly to the memory of a graphic card. Individual levels of detail of the Earth´s surface are made by GeoMipMapping. The algorithms "horizon" and "frustum culling" are used, which cut off the hidden parts of the planet. The application of the height data is based on a custom algorithm calculating the data directly in the graphic card, in assistance with its vertex and geometry shaders.
 
Keywords
planeta Země, úroveň detailu, GeoMipMapping, horizon culling, frustum culling, vlákna, výšková mapa planety Země, textura planety Země, planet Earth, level of detail, GeoMipMapping, horizon culling, frustum culling, threads, planet Earth heightmap, planet Earth texture
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
Date of defence
2009-06-18
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54569
Source
POSPÍŠIL, P. Průlet nad planetou v reálném čase [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2009.
Collections
  • 2009 [366]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV