Reversi
Reversi
Author
Advisor
Rozman, JaroslavReferee
Jurka, PavelGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se věnuje umělé inteligenci, resp. použití umělé inteligence na deskové hře Reversi. Ta je nejlépe realizovatelná pomocí metody minimax. Aby nedocházelo k zbytečnému prohledávání stavového prostoru, je vhodné zavést omezení v podobě prořezávání Alfa-beta. Obě metody jsou zde popsány a vysvětleny. Další část je věnována strojovému učení, tedy tomu, jak může počítač vylepšit svůj tah, když byl minule neúspěšný. In this bachelor thesis present the problematic of an Artificial Intelligence and its usage for the board game Reversi is described. The best solution for this type of application is "minimax" method. To avoid redundant seeking through status field it is better to use some kind of limitations, e. c. Alpha-Beta method. Both methods are also described in this thesis. Second part is focused on self- learning computer algorithms (the ways how computer can improve his turn after unsuccessful one).
Keywords
Umělá inteligence, UI, Reversi, Othello, hry, Minimax, Alfa-beta prořezávání, strojové učení, ohodnocení, C++, .NET, Artificial Intelligence, AI, Reversi, Othello, games, MiniMax, Alpha-beta pruning, machine learning, valuation, C++, .NETLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
Date of defence
2007-06-11Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/56310Source
LABAJ, T. Reversi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2007.Collections
- 2007 [114]