• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2016
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2016
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza jízdních manévrů vozidel za snížené adheze

Analysis of vehicles driving maneuvers at low coefficient of adhesion

Thumbnail
View/Open
review_91422.html (7.625Kb)
final-thesis.pdf (2.520Mb)
Posudek-Oponent prace-Posudek_DP_Sedlak.pdf (1.131Mb)
appendix-1.pdf (8.494Mb)
Author
Šabík, Matúš
Advisor
Tokař, Stanislav
Referee
Sedlák, Robert
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto diplomová práce se zabývá jízdními manévry za snížené adheze, obzvlášť v zimním období. Obsahuje přehled koeficientů adheze různých povrchů, publikovaných rozličnými autoři. Tyhle hodnoty byli za pomoci statistických metod rozdělené na běžné a krajní. V práci jsou popsané faktory ovlivňující adhezi. Na zjištění adheze byla použita brzdná zkouška, kruhová zkouška a slalom. Jádro práce obsahuje popis vozidel, povrchů, stavu počasí, měřící zařízení a uskutečněné testy. Jako alternativa k použití akcelerometru bylo úspěšně použité časoměřičské vybavení na určení zpomalení vozidla. Získané údaje byli spravované a porovnané s jinými publikacemi.
 
This master’s thesis deals with driving maneuvers at low coefficient of adhesion, especially in winter season. It includes a list of adhesion coefficients on many surfaces, published by various authors. Figures were through the use of statistical methods divided into normal and exceeding. There are described terms having impact on adhesion. For determination of adhesion was used tests like emergency braking, circle test and slalom. The major part contains specification of used vehicles, surfaces, weather conditions, measuring devices and realized tests. In addition to using accelerometer, there was a successful attempt to use timekeeping facilities to determine deceleration of vehicle. Acquired data were processed and compared to another publications.
 
Keywords
adheze, jízdní manévry, brzdná zkouška, kruhová zkouška, slalom, zpomalení, adhesion, driving maneuvers, emergency braking, circle test, slalom, deceleration
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Expertní inženýrství v dopravě
Composition of Committee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)
Date of defence
2016-06-20
Process of defence
Diplomantka seznámila státní zkušební komisi se svou závěrečnou prací na téma Analýza jízdních manévrů vozidel za snížené adheze. Závěrečnou práci obhajoval jasně a srozumitelně. Z jeho přednesu bylo patrné, že k řešeným problémům přistupoval dobře. Na otázky komise odpověděl výborně. . K otázkám oponenta i vedoucího závěrečné práce uvedl dostačující odpovědi. Státní zkušební komice závěrem konstatovala, že diplomant závěrečnou práci obhájil.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/59085
Source
ŠABÍK, M. Analýza jízdních manévrů vozidel za snížené adheze [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.
Collections
  • 2016 [148]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV