Modernizace I/11 v úseku Opava - Bruntál

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Práce ve formě studie pojednává o možnostech modernizace silnice č. I/11 v úseku mezi Opavou a Bruntálem. Potřeba modernizace tahu vyplývá z faktu, že silnice I/11 ve střednědobém a dlouhodobém horizontu povede převážně ve stávající stopě a je třeba ji přizpůsobit aktuálním požadavkům kladeným na síť. Práce je založena na bezpečnostní inspekci, kterou provedla společnosti Enviroad s.r.o. Navržené stavební úpravy jsou rozčleněny do tří úrovní v závislosti na stavební, ekonomické a administrativní náročnosti. První úroveň prezentuje nejméně náročné úpravy, které mohou být realizovány v krátkodobém horizontu (např.: vjezdové brány, dopravní ostrůvky, zkracování délky přechodů pro chodce, úpravy autobusových zastávek) a míří především na zvýšení bezpečnosti provozu. Druhá úroveň představuje složitější návrhy, které vyžadují větší objem stavebních prací, ale stále relativně jednoduchý administrativní proces, tak aby mohl být provedeny ve střednědobém horizontu (např.: nakolmení křižovatky, jízdní pruh pro pomalá vozidla). Třetí úroveň obsahuje nejsložitější návrhy, které zahrnují komplikovaný administrativní proces i stavební práce (veškeré přeložky většího rozsahu, návrhy jsou založeny na územních rezervách).
The thesis in form of study discusses the possibilities of modernization of road I/11 in section between Opava and Bruntál. The need of modernization comes from fact that the road I/11 will remain in mid-term and long-term in its actual tracing and it needs to be adjusted to up-to-date requirements on road network. The thesis is based on safety inspection of road I/11 that was carried out by company Enviroad s.r.o. Proposed adjustments are divided into three stages depending on structural, economic and administrative demands. First stage introduces the least difficult adjustments that can be realized in short-term (e.g. chicanes, traffic islands, shortening of pedestrian crossings, adjustments to bus stops) and aims primary to increase road safety. Second stage presents more severe adjustments that requires greater amount of construction works but still reasonable administration level so it can be achieved in mid-term (e.g. intersection realignment, slow traffic lanes). The third stage introduces the most complex adjustments, that involves complicated administrative and construction works (all relocations of greater scale, design is based upon territorial reserves).
Description
Citation
MITURA, J. Modernizace I/11 v úseku Opava - Bruntál [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2017-01-31
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO