Show simple item record

Customer Participation in the Innovation Process as a Tool for Increasing the Overall Performance of a Company

dc.contributor.authorŽižlavský, Ondřejcs
dc.date.accessioned2017-07-24T10:46:38Z
dc.date.available2017-07-24T10:46:38Z
dc.date.issued2011-06-14cs
dc.identifier.citationJournal of Competitiveness. 2011, vol. 3, issue 1, p. 15-24.en
dc.identifier.issn1804-171Xcs
dc.identifier.other50768cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/69250
dc.description.abstractTvrdou skutečností je, že značná část inovačních aktivit neuspěje a podniky, které neinovují, nepřežijí. Článek zkoumá, jak podniky využívají a rozvíjí partnerství k vytváření nových výrobků a služeb. Přinášení nových nápadů do inovačního procesu si žádá vyhlédnout za hranice podniku. Za nimi se nachází obrovský inovační potenciál, který jde napříč sítí zákazníků, dodavatelů a dalších partnerů. Předkládaný příspěvek obsahuje výsledky původního výzkumu podnikatelského prostředí jihomoravských firem. Výsledkem vyplývajícím z tohoto výzkumu je zjištění, že podniky jsou otevřeny externí spolupráci. V drtivé většině navíc respondenti přiznávají, že bez této spolupráce by nebylo možné jakékoliv inovace řešit.cs
dc.description.abstractMost innovations fail and enterprises that dont innovate, they die. This paper is about the process of innovation, about how enterprises utilize and advance partnership to create new products and services. Bringing a wealth of new and different ideas into the innovation process includes looking outside the boundaries of an enterprise. The huge potential for innovation exists outside company across network of customers, suppliers and partners. The contribution includes results of own academic research into a South-Moravian business environment. As it is mentioned in this paper, most of respondents are open to external cooperation in innovation activities. Furthermore, they admit that without this collaboration they will not be able to produce any innovative products.en
dc.formattextcs
dc.format.extent15-24cs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherUniverzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomikycs
dc.relation.ispartofJournal of Competitivenesscs
dc.relation.urihttp://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&SET_LANG=cs&bid=archiv&cid=41&cp=2cs
dc.rightsCreative Commons Attribution 4.0 Internationalcs
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/cs
dc.subjectinovacecs
dc.subjectotevřená inovacecs
dc.subjectinovační výkonnostcs
dc.subjectinnovation
dc.subjectopen innovation
dc.subjectinnovation performance
dc.titleZapojení zákazníků do inovačního procesu jako prostředek vedoucí ke zvyšování výkonnosti podnikucs
dc.title.alternativeCustomer Participation in the Innovation Process as a Tool for Increasing the Overall Performance of a Companyen
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. Ústav financícs
sync.item.dbidVAV-50768en
sync.item.dbtypeVAVen
sync.item.insts2019.06.17 10:23:00en
sync.item.modts2019.05.18 00:40:59en
dc.coverage.issue1cs
dc.coverage.volume3cs
dc.rights.accessopenAccesscs
dc.rights.sherpahttp://www.sherpa.ac.uk/romeo/issn/1804-171X/cs
dc.type.driverarticleen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.type.versionpublishedVersionen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution 4.0 International