Klikový mechanismus vznětového motoru V6

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá návrhem klikového mechanismu vidlicové šestiválcové vznětové pohonné jednotky se zaměřením na konstrukci klikového hřídele. Návrh je rozdělen do dvou fází: koncept a dispozice. Ve fázi konceptu jsou navrženy parametry celé pohonné jednotky a provedeny základní 1D analýzy. Ve fázi dispozice je provedena detailnější 3D analýza zatížení klikového hřídele za použití pokročilých výpočetních metod založených na systémech MKP (Metody Konečných Prvků) modelů a MBS programů (dynamika soustavy těles). Na základě dat zatížení je proveden výpočet únavové životnosti klikového hřídele. Práce je dále doplněna o výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
This master thesis, concentrated on crank train mechanism of diesel V6 engines with special focus on design and construction of crankshaft, is divided in two main phases. First phase is concept, which contains brief introduction of diesel V-engines construction, parameters of chosen engine unit, especially crank train mechanism, design of crankshaft and 1D analysis of torsional vibrations. Second phase is layout, this phase deals with MBS 3D analysis with flexible FEM models of crankshaft and engine block. These outputs are used for fatigue analysis of crankshaft.
Description
Citation
HOMOLA, P. Klikový mechanismus vznětového motoru V6 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Zdeněk Novosad (člen)
Date of acceptance
2018-06-11
Defence
Študent zoznámil odbornú komisiu so svojou diplomovou prácou (zadanie, ciele, riešenie, výsledky a záver).Následne zodpovedal otázky oponenta uvedené v oponentskom posudku. Ďalšie doplňujúce otázky k diplomovej práci boli: -aké uloženie kľukového hriadeľa bolo použité v práci -aké axiálne zaťaženie posobí na kľukový hriadeľ -čo je tvrdosť chodu motoru -vysvetli význam cetanového čísla -aké sú hlavné škodliviny výfukových plynov vznetových motorov -prečo sa musia doplniť filter pevných o oxidačné katalzyátory -aké kritéria používame pri návrhu ložísk kľukového hriadeľa
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO