Ideální oběhy spalovacích motorů
Ideal cycles of internal combustion engines
Author
Advisor
Štětina, JosefReferee
Jaroš, MichalGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
V průběhu vývoje automobilů se jasně vyčlenily dva základní typy spalovacích motorů: zážehové (benzínové motory) a vznětové (naftové motory). Cílem práce je provést komplexní analýzu ideálních cyklů těchto motorů (grafické znázornění, odvození platných vztahů, charakteristické veličiny, atd.), s důrazem na nejdůležitější z parametrů – tepelnou účinnost a následně porovnat jejich výhody a nevýhody. During the development of cars, two main basic types of internal combustion engines have been detached: diesel engines and petrol engines. The aim of the thesis is to make an analysis of ideal cycles of these engines (graphic scheme, derivation of valid formulas, characteristics quantities, etc.), with insist on the most important of parameters-thermal efficiency and then compare their advantages and disadvantages.
Keywords
Oběhy spalovacích motorů, termická účinnost, kompresní poměr, Cycles of IC-engines, thermal efficiency, compress ratioLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Strojní inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Eva Janotková, CSc. (předseda) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (místopředseda) Ing. Bohumil Sekanina, CSc., CSc. (člen) doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. (člen) doc. Ing. Michal Jaroš, Dr. (člen) doc. Ing. Zdeněk Kratochvíl, CSc. (člen)Date of defence
2008-06-12Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/929Source
POLÍVKA, R. Ideální oběhy spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.Collections
- 2008 [512]