• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2012
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2012
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketingove plánování ve stavebním podniku

Marketing plannig in construction company

Thumbnail
View/Open
Posudek-Vedouci prace-vedouci_9115.pdf (62.78Kb)
Posudek-Oponent prace-oponent_9115.pdf (291.8Kb)
final-thesis.pdf (1.355Mb)
review_54876.html (1.424Kb)
Author
Procházka, Jakub
Advisor
Dohnal, Radek
Referee
Kopřiva, Martin
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem diplomové práce je vytvoření marketingového plánu pro stavební firmu na rok 2012. Teoretická část je věnována popisu stavebního trhu, strategii a marketingové strategii, situační analýze a jejím nástrojům. Jsou zde vysvětleny základní pojmy, jednotlivá dělení a struktury. V praktické části je popsána firma a její činnost. V rámci marketingové situační analýzy byl popsán současný stav, ve kterém se firma nachází a vlivy, které na ní působí. Jednotlivé analýzy jsou základem pro tvorbu marketingového plánu pro firmu Klima-Brno na rok 2012. V marketingovém plánu jsou definovány cíle. Zvolená strategie, je rozpracována do akčních programů, pomocí kterých by měly být splněny dané cíle. Na závěr je uveden systém kontroly a možná rizika, která mohou ohrozit splnění daného marketingového plánu.
 
The aim of the thesis is to create a marketing plan for a building company in 2012. The theoretical part is devoted to the description the building market, strategy and marketing strategy, situational analysis and its tools. There are basic concepts explained, each division and structure. In the practical part describes the company and its activities. The marketing situation analysis, describes the current situation in which the business is located and the influences that act on it. Each analysis is the basis for creating a marketing plan for the company Klima-Brno in 2012. The marketing plan defined objectives. The chosen strategy is elaborated in action programs, by which should be complied with that goal. The conclusion is given control system and the possible risks that may impede the achievement of the marketing plan.
 
Keywords
Marketingový plán, strategické plánování, situační analýza, GE matice, Bostonská matice. SWOT analýza., Marketing plan, strategic planning, situational analysis, GE matrix, Boston matrix, SWOT amalysis.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Management stavebnictví
Composition of Committee
Date of defence
2012-02-02
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/13098
Source
PROCHÁZKA, J. Marketingove plánování ve stavebním podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2012.
Collections
  • 2012 [383]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV