Strojové chápání map a výpočet optimální cesty

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Diplomová práce navazuje na předchozí práce zabývající se strojovým chápáním tištěných map zpětně převedených do rastrové grafiky a tvorby modelu terénu. Aplikace také musí dokázat zpracovat záznamy pohybu a integrovat je s načtenou mapou. Cílem je, aby aplikace sloužila k tréninku reprezentantů ČR v orientačním běhu. Nejprve je provedena rešerše způsobů měření polohy v terénu a následné ukládání pomocí dataloggerů. Také jsou definovány mapové značky, které v mapě popisují skladbu terénu. Minulé přístupy jsou vyhodnoceny, včetně identifikace nejzávažnějších problémů bránících praktickému nasazení. Je navržena řada možných vylepšení aplikace, například metody pro odstranění šumu ve vstupních datech nebo pro zrychlení segmentace mapy. Navržená vylepšení jsou implementována, hlavní vylepšení je v oblasti rychlosti zpracování a vylepšení segmentace vrstevnic.
This masters thesis continues in the work of two previous theses dealing with machine understanding of maps and modelling terrain. The final program also has to be able to interpret position data from dataloggers and integrate it with the loaded map. The goal for the program is to serve during training of Czech orienteering runners. Position measurement and storage is researched first. Also researched are map markers used to define the terrain. Afterwards, past approaches are evaluated, including identification of most severe issues hindering the usage in real world applications. Many improvements are proposed, for example methods to remove noise in the input data, or to improve processing speed. Lastly, a set of possible improvements to the original applications are made, i.e. methods for denoising the input data or for speedup of the image processing. Proposed improvements are then implemented, the most impactful being processing speed and contour segmentation improvements.
Description
Citation
PEŠKA, J. Strojové chápání map a výpočet optimální cesty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Kybernetika, automatizace a měření
Comittee
prof. Ing. Luděk Žalud, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Petr Beneš, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Burian, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Jílek, Ph.D. (člen) Ing. Libor Veselý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-06-17
Defence
Student obhájil diplomovou práci s výhradami. V rámci obhajoby dokázal přesvědčit komisi o správnosti svých postupů a navrženého řešení. V průběhu odborné rozpravy reagoval na dotazy oponenta, vysvětlil formát vstupní mapy a uvedl příklad praktického využití programu. Student obhájil splnění bodu 6 zadání (plánování optimální cesty v modelu), kdy byla použita implementace založená na výstupech předchozích řešitelů tématu.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO