Návrh systému vytápění vzdělávacího zařízení
Design of heating system of educational institution

Author
Advisor
Horká, LucieReferee
Vyhlídalová, KarolínaGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem bakalářská práce je návrh vytápění a příprava teplé vody v mateřské školce. Zdrojem tepla jsou dva kondenzační kotle umístěné v technické místnosti. V objektu jsou navržena desková a trubková otopná tělesa. Dvě velké třídy jsou vytápěny fancoily. Ohřev teplé vody bude zajištěn nepřímotopným ohřívačem vody. Teoretická část se zabývá tématem teplovzdušného vytápění a fancoily. The goal of this bachelor thesis is the design of heating system and a hot water preparation for kindergarten. The heat source for the solved object are two gas condensing boilers in the technical room. Areas of the heating surfaces are panel radiators and tubular. Two large classes are heated by fancoils. Hot water heating will be provided by an indirect heating water heater. In the theoretical part the thesis deals with the topic of hot air heating and fan coils.
Keywords
Bakalářská práce, vytápění, mateřská školka, dimenzování otopné soustavy, otopná tělesa, plynový kondenzační kotel, nepřímotopný zásobník, zabezpečovací zařízení, fancoil, teplovzdušné vytápění., Bachelor thesis, heating, kindergarten, dimensioning of the heating, radiators, gas condensing boiler, indirect heating water heater, safety devices, fancoils, hot air heating.Language
čeština (Czech)Study brunch
Pozemní stavbyComposition of Committee
Doc. Ing. Petr Mastný, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Petr Horák, Ph.D. - místopředseda, Ing. Olga Šmídová - tajemník, Ing. Dominik Cakl - tajemník, Ing. Lukáš Daněk, Ph.D. - člen, Ing. Jan Topič, Ph.D. - člen, Ing. Marian Formánek, Ph.D. - člen, Ing. Ervín Dohnálek - člen, Ing. Helena Wierzbická, Ph.D. - člen, Ing. Jakub Vrána, Ph.D. - člen,Date of defence
2022-06-15Process of defence
Studentka nejprve představila svou práci formou prezentace v PowerPointu, kde popsala Návrh systému vytápění vzdělávacího zařízení. Vyjádřila se k připomínkám oponenta a odpovídala na připomínky členů komise. Otázky oponenta: 1. Objasněte výpočet návrhu pojistného ventilu. Na jaký výkon se pojistný ventil navrhuje. 2. Při výpočtu roční spotřeby tepla a paliva uvádíte rozdílné účinnosti zdroje u přípravy teplé vody a u vytápění, přestože máte navržený společný zdroj tepla. Vysvětlete použité účinnosti. 3.V návrhu fancoil jednotek není řešen odvod kondenzátu. Jak byste jej řešila? Riziko přívodu zápachu do místnosti přes jednotku - když se chladit nebude - zase půjde zápach do místnosti - jak bude řešeno? 4. Na přívodu studené vody do nepřímotopného ohřívače chybí zpětná armatura. K čemu může dojít v případě, že na potrubí není osazena? Otázky nad prací: 1. Kam jste umístila pojistné ventily? 2. Osazení pojistného ventilu na přívod studené vody k ohřívači. 3. Osazení zpětných klapek na jednotlivých větvích. 4. Ochranné krytí otopných těles v místnosti, kde budou děti. Studentka velmi dobře reagovala na připomínky oponenta i členů komise a snažila se zdůvodnit navržená a použitá řešení.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206828Source
PÁNKOVÁ, P. Návrh systému vytápění vzdělávacího zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [380]