Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
The theoretical part of the diploma thesis focuses on the drivers reacting on a pedestrian crossing during the day and the night. A particular attention is paid to all the factors that can influence drivers' behaviour while driving through a pedestrian crossing. The influence of the behaviour by these factors often causes car accidents with pedestrians. One of the basic techniques is to analyze the behavior of the driver in the optical perception of stimuli that affect the optical response. Eyetracker is used to measure the optical responses. This device monitors changes of the angle of a driver's view, navigation of a driver and the driver's reaction on different stimuli while driving. The practical part of the thesis deals with an analysis of the drivers' behaviour while driving through a pedestrian crossing during the day and during the night. Twelve drivers took part in the day measurement of driving through the pedestrian crossing in Brno. Night measurement was taken place in Břeclav and Lednice with the attendance of seven drivers. During the ride are monitored the optical reactions of drivers on various impulses with the use of a special device Eyetracker.
Description
Citation
VLASÁK, J. Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Expertní inženýrství v dopravě
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Petr Zeman, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2017-11-03
Defence
Na otázky komise odpověděl velmi dobře. Zodpověděl otázky k závěrečné práce. Státní zkušební komise závěrem konstatovala, že diplomant závěrečnou práci obhájil. Jak jste stanovoval koeficient bezpečnosti?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO