Optimalizace traťového úseku Hanušovice - Jeseník v km 0,7 - 3,5

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Předmětem mé bakalářské práce bylo navrhnout rekonstrukci traťového úseku mezi Hanušovicemi a Jeseníkem v km 0,7 až 3,5 s cílem zvýšení traťové rychlosti na maximum. Bakalářská práce obsahuje rekonstrukci zast. Potůčník s ohledem na přístup osob se sníženou schopností orientace a pohybu. V rámci bakalářské práce byla řešena úprava geometrických parametrů koleje.
The Bachelor thesis is devoted to the reconstruction of track section Hanušovice – Jeseník km 0,7 – 3,5. Goal was incerase track speed up to maximum. The Bachelor thesis include reconstruction of railway station Potůčník, also for persons with reduced mobility and orientation. Bachelor thesis is devoted also to geometric parameters of the track.
Description
Citation
SCHNEIDER, M. Optimalizace traťového úseku Hanušovice - Jeseník v km 0,7 - 3,5 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Radim Wrana - člen, Ing. Lukáš Sobotka - člen, doc. Ing. Lumír Miča, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Jan Valehrach - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2020-06-25
Defence
Student Martin Schneider nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Optimalizace traťového úseku Hanušovice - Jeseník v km 0,7 - 3,5. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Vysvětlete rozdíly mezi vodorovnou a skloněnou plání tělesa železničního spodku u jednokolejné i dvoukolejné trati, včetně rozměrů pláně v přímé a v oblouku. Odpověď: Student popsal rozdíly mezi oběma druhy pláně a položil řečnickou otázku, který způsob provedení skloněné pláně u jednokolejné trati. Proběhla diskuze na dané téma mezi předsedou a členy komise. 2) Pokuste se nastínit jiná řešení odvodnění drážního svahu vlevo trati v řezech č. 2 a 4. Odpověď: Student ukázal možné řešení odvodnění drážního svahu. Ing. Wrana: Jaké varianty technologie pokládky koleje jste uvažoval? Můžou tyto stroje pracovat v malých poloměrech? Odpověď: Uvažoval jsem pokládku pomocí PKP a UK. Pro nejmenší poloměr v úseku vyhovují. dr. Svoboda: Dodržel jste vzdálenost lomů sklonu ale uvedl jste, že některé varianty vedly na "zbytečně velký počet lomů sklonu". Jaký to je počet? Odpověď: Student vysvětlil svoji formulaci. Ing. Sobotka: Jak jste plánoval vozit příkopové žlaby do úseku. Kolik žlabů se jich vejde na tyto vozy? Odpověď: Použitím nákladních vozů Tatra. Student sdělil svůj odhad počtu žlabů na vozu.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO